در همين زمينه
7 تیر» "ديوارهای" کيارستمی در "گالری دو فرانس"، راديو بينالمللی فرانسه4 خرداد» گفتگوی شهلا رستمی با عباس کيارستمی، راديو بين المللی فرانسه 2 خرداد» گفتوگوی عباس کيارستمی، ژوليت بينوش و يوسف اسحاقپور در پيرامون فيلم جديد کيارستمی، ماهنامۀ فرانسوی Philosophie، برگردان از فرنگيس حبيبی 30 اردیبهشت» گفتگوی ورايتی با عباس کيارستمی، کارگردان فيلم کپی برابر اصل: اولين فيلمی نيست که خارج از ايران میسازم، ايلنا 29 اردیبهشت» نمايش "کپی برابر اصل" آخرين فيلم عباس کيارستمی در کن، گزارش شهلا رستمی، راديو بين المللی فرانسه
بخوانید!
21 تیر » ديدارهای عکاسی شهر "آرل"، نمايش عکسهائی که از خانوادههای ايرانی در حاشيه رويدادهای اخير ايران، شهلا رستمی، راديو بين المللی فرانسه
21 تیر » "ديوارهای" کيارستمی در "گالری دو فرانس"، راديو بين المللی فرانسه 21 تیر » کاهش بارندگیها دلیل افزایش دما - گرمای تهران پس از 53 سال رکورد زد، مهر 21 تیر » کنسرت کلهر و نوربخش در تهران آری در تبریز نه، مهر 20 تیر » سومین "بتمن" نولان بهار آینده فیلمبرداری میشود، مهر
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! "ديوارهای" کيارستمی در "گالری دو فرانس"، راديو بين المللی فرانسهشهلا رستمی - تا روز ۱۰ ژوئيه، ۲۲ عکس عباس کيارستمی، سينماگر ايرانی، عکس هائی که از ديوارهائی گرفته شده که اکثرأ حکايت از گذشت زمان برخود دارند اما سايه درخت و يا شاخه ها به آن ها به گونه ای زندگی می بخشند، در"گالری دو فرانس" به نمايش گذاشته شده است. اين عکس ها بار ديگر حکايت از علاقه عباس کيا رستمی به طبيعت می کنند. طبيعتی که در"جاده های" او نيز جای خاصی داشت.
تا روز ۱۰ ژوئيه، ۲۲ عکس عباس کيا رستمی، سينماگر ايرانی، عکس هائی که از ديوارهائی گرفته شده که اکثرأ حکايت از گذشت زمان برخود دارند اما سايه درخت و يا شاخه ها به آن ها به گونه زندگی می بخشند، در "گالری دو فرانس" به نمايش گذاشته شده است. اين عکس ها بار ديگر حکايت از علاقه عباس کيا رستمی به طبيعت می کنند. طبيعتی که در "جاده های" او نيز جای خاصی داشت. اين بار رکود ديوار را حرکت نا ملموس درخت زنده ويا برگ جبران می کند. آن چه در اين عکس ها مهم است، حالتی است که عکاس به آن می دهد. بدين معنا که کيارستمی نقش کسی را ايفا می کند که در کمين شکاری نشسته است. اين عکسها بيشتر معرف انتظار يک لحظه هستند تا عکسی که به هنگام گذر لحظه ای گرفته می شود. در نتيجه در بيننده انتظار رسيدن کسی يا جهش يک موجود زنده را ايجاد می کند. به احتمال زياد منطق گزينش و کنار هم قرار دادن آنهاست که اين انتظار را به وجود می آورد. اين چهارمين بار است که "گالری دو فرانس" آثار کيارستمی را به نمايش می گذارد. بار اول در سال ۱۹۹۹ بود. http://galeriedefrance.collectio.beta.tangane.org/exposition/list Copyright: gooya.com 2016
|